آنچیلادای مکزیکیزمان آماده سازی: 30 دقیقه

زمان پخت: 15 دقیقه

برای: 5 نفر

مواد لازم برای آنچیلادای مکزیکی تند

  • نان ترتیلا 10 عدد
  • سینه مرغ پخته 2 عدد
  • پنیر چدار رنده شده 2 پیمانه
  • روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری
  • رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
  • نشاسته ذرت 2 قاشق غذاخوری
  • پودر زیره سبز 1 قاشق چایخوری
  • پودر سیر 1 قاشق چایخوری
  • پودر پیاز 1 قاشق چایخوری
  • فلفل قرمز 2 قاشق غذاخوری
  • نمک مقداری
  • پودر گوجه فرنگی

_نکته :

– میتونید از هر نوع پنیری که دوست دارید استفاده کنید من از پنیر گودا استفاده کردم.

– همچنین میتونید به جای سس فلفل از سس ماکارونی آماده استفاده کنید و با افزودن فلفل و پودر سیر و پودر گوجه فرنگی آن را تند و مزه دار کنید.

قبل از اینکه طرز تهیه آنچیلادا رو خدمتتون بگم ابتدا به معرفی این غذای تند مکزیکی میپردازم تا بدونیم اصلا این غذا چی هست و از کجا اومده؟؟؟

غذایی رنگارنگ با مزه ای تند و تیز با عطر خوش پودر گوجه فرنگی، باب میل دوستانی که غذاهای تند رو می پسندن. من خودم به شخصه تیپ غذاهای مکزیکی رو می پسندم و…

چیکن آنچیلادای مکزیکی از غذاهای تند مکزیکیه که خیلی طرفدار داره.

آنچیلادا مرغ مخصوصا برای کسانی که غذای تند دوست دارن می تونه گزینه ی خوبی باشه. به دلیل وجود مرغ، این خوراک خوش‌طعم، بسیار مقوی و غنی از پروتئین است. البته میشه میزان تندی این غذا رو بسته به سلیقه کم کرد. انچیلادا انواع مختلف دیگه هم داره که تو مواد اولش از گوشت و مرغ استفاده نشده. مثل آنچیلادا با نان ترتیلا و انچیلادا فلفل سبز و گوجه فرنگی با سس پنیر که در واقع آنچیلادا برای گیاه خواران هستند.

آنچیلادای مکزیکی:

در واقع نوعی سمبوسه محسوب میشه که شاید حتی خوشمزه تر و لذیذتر از از سمبوسه هم باشه. درست کردنش هم آسونه. حالا من این دستور پخت انچیلادا مرغ با عطر بی نظیر ادویه ها مثل پودر گوجه فرنگی رو براتون نوشتم تا بخورید و لذت ببرید…

البته باید بگم که در رسپی اصلی این غذا از لوبیای سیاه استفاده میشه ولی چون ممکنه دسترسی به این نوع خاص از لوبیا برای همه امکان پذیر نباشه من از مواد لازم حذفش کردم. در ادامه با هم طرز تهیه انچیلادا رو خواهیم دید.

اول از همه داخل ماهیتابه کمی روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. خمیر نان ترتیلا را به ترتیب داخل ماهیتابه قرار دهید و پس از اینکه حباب زد برگردانید تا طرف دیگر نان نیز آماده شود.

بعد داخل قابلمه 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن مایع بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید ، فلفل قرمز را اضافه کنید و کمی تفت دهید سپس 2 لیوان آب، رب گوجه فرنگی، پودر سیر، پودر پیاز، پودر زیره، پودر گوجه فرنگی ،نشاسته ذرت و مقداری نمک بریزید و هم بزنید تا به جوش بیاید ، پس از اینکه کمی جوشید سس را از روی حرارت بردارید.

حالا نان های ترتیلا را که آماده کرده اید به نوبت داخل سس فلفلی که آماده کرده اید بزنید. میان هر نان مقداری مرغ پخته و مقداری پنیر بریزید و نان را رول کنید. داخل ظرف پیرکس را چرب کنید. نان ها را به نوبت آماده کنید و در کنار هم قرار دهید.

باقی مانده سس را روی نان ها بریزید و پخش کنید و روی مواد را با باقی مانده پنیر بپوشانید. سپس داخل فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 15 دقیقه قرار دهید.

تزئین آنچیلادای مکزیکی :

وقتی 15 دقیقه تموم شد دیگه وقتشه آنچیلادای مرغ رو از فر خارج کنید. انچیلادا را در ظرف بکشید و همراه با سالاد، پیاز خرد شده، گوجه فرنگی گیلاسی، خامه ترش یا هرچی که باب میلتون هست تزیین کرده و نوش جان کنید.

گروه مستر وب سئو – پشتیبانی سئو سایت