دیجیتال مارکتینگ به سبک حرفه ای | مستر وب سئو

بهینه سازی موتور جستجو: یک روش بازاریابی آنلاین

بهینه سازی موتور جستجو

برخی از بازدید کنندگان از سایت شما بازدید می کنند ، زیرا شما آن را هوشمندانه در کارت ویزیت خود ذکر کرده اید ، یا آن را به امضای ایمیل خود اضافه کرده اید ، اما اکثر بازدید کنندگان شما از موتورهای جستجو حاصل می شوند.

اگر می خواهید افراد هنگام جستجوی نام شما صفحه اصلی شخصی شما را پیدا کنند و به هر دلیلی سایت شما در نتایج محبوب ترین موتورهای جستجو نشان داده نشود ، در بدترین حالت کمی مشهور و کمی ناامیدتر

اما ، اگر مسئولیت به حداکثر رساندن تعداد مشتریان احتمالی که از وب سایت شرکت شما بازدید می کنند ، بسیار جدی تر است ، بنابراین آنها می توانند اقلام را به صورت آنلاین از فروشگاه شرکت شما خریداری کنند.

اگر به هر دلیلی موتورهای جستجو قبل از شرکت شما سایت های رقبای شما را نمایش می دهند ، این می تواند به معنای تفاوت بین شرکت شما در از دست دادن یا از دست دادن پول و مشتری شما یا تنزل مقام در یک گوشه خیابان باشد.

محبوبیت فوق العاده موتورهای جستجو در بین کاربران اینترنت ، دلیل اصلی این است که شرکت های تجاری – به ویژه شرکت هایی که درآمد آنها عمدتا یا به طور عمده از فروش آنلاین حاصل می شود – مایل به سرمایه گذاری منابع قابل توجهی در تنظیم دقیق وب سایت های خود برای کسب بهترین رتبه بندی در موتور جستجو هستند.

لیست ها این عمل و در حال حاضر حرفه “بهینه سازی موتور جستجو” (SEO) ، یکی از موارد مهم بازاریابی آنلاین است.

موتور جستجو چگونه کار می کند

وقتی موتورهای جستجو وب سایت ها را در یک جستجوی ارگانیک رتبه بندی می کنند ، صدها فاکتور دخیل هستند. به اندازه کافی شگفت آور ، آنها می توانند میلیاردها قطعه داده را در سریعترین زمان 0.5 ثانیه تجزیه و تحلیل کنند! اقداماتی که برای بهینه سازی سایت خود انجام می دهید تأثیر مستقیمی در رتبه بندی سئو سایت شما خواهد داشت.

معلفه هایی مانند برچسب های H1 ، کلماتی که در توضیحات متای وب سایت شما استفاده می شود ، تراکم محتوا و کلمات کلیدی ، پیوندهای ثابت و پیوندها از مواردی هستند که می توانید برای افزایش رتبه خود استفاده کنید.

برچسب های H1

این هدرهای بزرگتری هستند که برای عنوان کردن مطالب خود استفاده می کنید. به عنوان مثال ، H1 برای این مقاله عنوان ، “مبانی بهینه سازی موتور جستجو” است.

هنگامی که کسی کلمات کلیدی موجود در برچسب H1 مانند “SEO” و “اصول SEO” را جستجو می کند ، این صفحه مقاله ممکن است در نتایج جستجوی Google باشد. اطمینان حاصل کنید که برچسب های H1 شما مربوط به کلمات کلیدی موردنظر شما برای نمایش هستند.

چگالی کلمه کلیدی

این تعداد دفعاتی است که کلمه کلیدی مخاطب شما در وب سایت شما جستجو می کند. مطمئن شوید که کلمات کلیدی خود را نه تنها در برچسب های H1 بلکه در متن محتوای خود ذکر کنید. در حالی که می خواهید کلمات کلیدی خود را غالباً وارد کنید ، بیش از حد اشباع مطالب خود نکنید. به یاد داشته باشید ، Google همچنین استفاده از کلمات کلیدی مترادف را در نظر خواهد گرفت.

ابتدا لیستی از تمام عباراتی را که می توانید فکر کنید و ممکن است افراد برای یافتن سایت شما استفاده کنند ، تهیه کنید – عبارات مختصر که به بهترین وجه تجارت شما را توصیف می کنند. سپس لیست مورد نظر را به دو دوجنبه عبارات بهینه تراز کنید. اگر در ایجاد لیستی از کلمات کلیدی مشکل دارید ، نگاهی به Wordtracker بیندازید ، که برای کمک به شما در بهینه سازی لیست کلمات کلیدی شما طراحی شده است. در این زمان ، آنها یک دوره آزمایشی رایگان را ارائه می دهند.

این کلمات کلیدی می توانند و باید در متن هر صفحه قرار بگیرند ، که برای کسی که این صفحه را در یک مرورگر وب مشاهده می کند قابل مشاهده است. علاوه بر این ، کلمات کلیدی را می توان در عنوان ها ، زیرعنوان ها ، زیرنویس ها ، تصاویر ، ویژگی های متن جایگزین قرار داد () ، عناوین صفحه و هر جای دیگری که مناسب به نظر برسند.

توضیحات متا

این توصیفی است که شما موتورهای جستجو را در خود ارائه می دهیدبرچسب های HTML متای توصیفی که برای وب سایت خود استفاده می کنید باید حاوی کلمات کلیدی مورد نظر شما برای جستجوی مخاطبان هدف باشد.

این نکته را باید در ذهن داشته باشید که از خود می پرسید چرا به نظر می رسد برخی یا کل موتورهای جستجو وب سایت جدید شما را نادیده می گیرند. این به سادگی یک سوزن در یک انبار انبوه است. اما امید را از دست ندهید

Permalinks

این به پیوندهای URL دائمی مربوط به وب سایت شما اشاره دارد. درج کلمات کلیدی خود در این پیوندهای ثابت برای اینکه از نظر رتبه بندی بالاتر در Google در نظر گرفته شود ، سودمند است. به عنوان مثال ، اگر وب سایت باغبانی دارید و می خواهید مصرف کنندگان کلمات کلیدی “محصولات چمن” را پیدا کنند ، داشتن صفحه ای با پیوند همیشگی برای شما بهتر است: http://www.gardening.com/lawn-products.

بک لینک

این زمانی است که وب سایت های دیگر با ارائه بازدید از طریق URL وب سایت شما به وب سایت شما لینک می شوند. به عنوان مثال ، اگر فوربس از تجارت شما در وب سایت خود نام برد و پیوندی را برای خوانندگان خود دربر داشته باشد که به وب سایت شما بازگردد ، این یک لینک برگشت محسوب می شود. هرچه تعداد این موارد بیشتر باشد ، موقعیت های شما در رتبه بندی بالاتر در کلمات کلیدی شما بهتر خواهد بود. با این حال ، منبع لینک های شما نیز در رتبه بندی نقش دارد. گوگل برای کیفیت ارزش قائل است و هرچه منبع بک لینک شما از آنجا بیشتر باشد (به عنوان مثال آدرسهای Forbes ، NY Times ، .gov و غیره) شانس بیشتری برای داشتن رتبه بالاتر در بهینه سازی موتور جستجو دارید.

بهینه سازی موتور جستجو در دسکتاپ در مقابل موبایل

آیا وب سایت شما برای موبایل دوستانه است؟

موتورهای جستجو بطور مداوم در حال تکامل و تغییر الگوریتم خود هستند تا بتوانند از فناوری جدیدی که دائماً در حال پیشرفت است ، مطلع شوند.

با ظهور دستگاه تلفن همراه ، افراد بیشتری درحال جستجو هستند.

Google متوجه افزایش ترافیک تلفن همراه کاربران خود شده و افزودن جدیدی به معیارهای رتبه بندی جستجوی آنها را ارائه داده است.

اگر وب سایت شما برای موبایل دوستانه نباشد (پاسخگو ، بهینه شده باشد تا در اندازه های مختلف صفحه نمایش تلفن همراه قابل مشاهده باشد) ، Google وب سایت شما را در رتبه بندی جستجو پایین تر قرار می دهد.

با این حال ، این فقط بر رتبه بندی جستجوی تلفن همراه شما تأثیر می گذارد.

رتبه بندی جستجو از یک دستگاه غیر موبایل مانند رایانه رومیزی یا لپ تاپ تحت تأثیر قرار نمی گیرد.

این نکته را باید بخاطر بسپارید اگر می دانید بازار هدف خاص شما بیشتر به دنبال جستجوی کلمات کلیدی شما در یک دستگاه تلفن همراه است (یعنی محصول شما یک برنامه تلفن همراه است).

گواهی SSL

اخیراً Google وب سایتهایی را که دارای گواهینامه SSl هستند در نظر گرفت. خرید گواهی SSL امروز را در نظر بگیرید. گواهینامه SSL مختلفی را با نرخ خوب ارائه می دهد.

طراحی سایت و سایر عوامل

اگرچه تعبیه کلمات کلیدی با هدف در سایت شما به عنوان با ارزش ترین تکنیک SEO شناخته شده است ، عناصر ارزشمند دیگری نیز وجود دارد:

طراحی سایت هوشمند ، پیوندهای متقابل و محتوای جذاب صفحه.

برای ایجاد هرچه بیشتر استقبال سایت از عنکبوت موتورهای جستجو:

صفحات و پیوندها را در یک سلسله مراتب منطقی سازماندهی کنید ، به جای جداول تودرتو ، تقسیم CSS را انتخاب کنید ، برای پیوندهای ناوبری از متن به جای تصاویر استفاده کنید (یا حداقل دارای مقادیر alt تصویر بدون نقص باشید)

و اگر سایت بیش از ده صفحه داشته باشد ، شامل نقشه سایت (که به عنوان نمایه ای از پیوندها به صفحات شما عمل می کند).

پیوند متقابل مناسب هنگامی است که دو یا چند سایت به یکدیگر پیوند داشته باشند ، به عنوان نتیجه طبیعی محتوای اطراف هر سایت.

این کاملا متفاوت از – و به مراتب م moreثرتر از – است که “مزرعه های پیوند” نامیده می شوند ، که فقط صفحات بدون محتوا هستند و حاوی چیزی غیر از لینک به سایت های پرداخت مشتری نیستند. شرکت های موتور جستجو مدتها پیش با این ترفند روبرو شده بودند.

در نتیجه ، پرداخت هزینه کسی برای درج لینک به سایت شما در بین هزاران نفر دیگر ، نه تنها اتلاف پول شما نیست ، بلکه باعث می شود سایت شما به سرعت در نتایج جستجو جریمه شود و یا حتی به طور کامل در لیست سیاه قرار گیرد.

بهترین راه برای جلب نظر بازدیدکنندگان جدید سایت شما ، اعم از انسان یا عنکبوت ، ارائه محتوای با کیفیت رایگان است.

این کار بازدیدکنندگان انسانی را ترغیب می کند تا برای دیدن محتوای جدید مرتباً بررسی کنند و همچنین پیوندهایی به سایت شما در سایتهای خود و وبلاگهای خود ارسال کنند.

این به طور قطع تخمین سایت شما توسط موتورهای جستجو را افزایش می دهد.

داشتن محتوای تازه متناسب با کلمات کلیدی و عبارات هدفمند شما همچنین منجر به رتبه بندی بالاتر موتورهای جستجو خواهد شد ، زیرا آنها همیشه کلمات را در متن مطالب اطراف بررسی می کنند.

استراتژی SEO شما باید یک فرآیند طولانی مدت باشد

قرار گرفتن در صفحه اول جستجوی Google یک شبه اتفاق نمی افتد.

استراتژی SEO شما باید یک روند مداوم باشد.

با پیشرفت فناوری ، موتورهای جستجو نیز با تغییر الگوریتم هایی که نحوه رتبه بندی وب سایت شما را تعیین می کنند ، با این تغییرات سازگار می شوند. در بالای استراتژی SEO خود باشید و از به روز بودن آن اطمینان حاصل کنید.

استراتژی سئو شما با نگهداری صحیح تا حد زیادی برای شما و تجارتتان پیش خواهد رفت. شما نه تنها مشتری فعلی خود را خواهید داشت ، بلکه می توانید با حضور در 5 جستجوی برتر کلمات کلیدی خود ، به طور منفعلانه به وب سایت خود ترافیک اختصاص دهید.

مشتریان می توانند هنگام جستجوی اطلاعات مربوط به کسب و کار شما ، به راحتی شما و تجارت شما را پیدا کنند.

یک قاعده خوب برای حفظ بالای استراتژی SEO این است که در مورد تاکتیک های مورد استفاده رقبا تحقیق کنید. کلمات کلیدی خود را گوگل کنید و ببینید چه کسی در 5 جستجوی برتر قرار دارد سپس وب سایت های آنها را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید که چگونه و چرا در رتبه های برتر قرار می گیرند

بهینه سازی موتور جستجو یکی از عناصر فزاینده مهم تبلیغات وب سایت عاقلانه است.

در حالی که یک مقاله فقط می تواند به موضوعات اصلی در جستجوگرها بپردازد ، شما احتمالاً می توانید ببینید که این روش ها برای بهبود رتبه بندی سایت شما در رتبه بندی موتور جستجو چقدر مهم هستند و بنابراین از نظر کاربران اینترنت که “Google” اکنون فعل است .

اشتراک بگذارید :

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب دیگر

آموزش سئو

آموزش سئو برای مبتدیان – نحوه عملکرد موتور های جستجو

در این آموزش سئو مبتدی، به معرفی نحوه عملکرد موتورهای جستجو می پردازیم و مفاهیم کراول گوگل، ایندکس صفحات در گوگل و مفهوم رتبه بندی در موتور جستجو را برای شما عزیزان مطرح میکنیم. پیشنهاد میکنیم در صورتی که با مفاهیم سئو سایت آشنایی ندارید، حتما این مقالات را بخوانید: آموزش سئو برای مبتدیان – …

سئو خارجی چیست
سئو سایت

سئو خارجی چیست

منظور از سئو خارجی چیست و چرا مهم‌ترین نوع سئو است. تولیدکنندگان محتوا که محتوای سایت را توسعه می دهد، هیچ شناختی از سئو ندارد