دیجیتال مارکتینگ به سبک حرفه ای | مستر وب سئو

تبلیغ در گوگل ادز

تبلیغ در گوگل ادز

تبلیغات اینترنتی برای هر کلیک (PPC) پرداخت کنید

PPC ، که برای هر کلیک پرداخت می شود ، به برنامه های وب سایت های یاهو و گوگل ارجاع می شود. این فرایندی است که در وب سایتهای موتور جستجو مانند Google به این وب سایت پرداخت می شود تا وب سایت شما در نتایج جستجوی برتر ظاهر شود. این کار برای بهبود رتبه بندی وب سایت شما در بین رقیبان شما انجام می شود. این معمولاً بستگی به نوع بودجه ای دارد که تصمیم می گیرید برای یک کلمه کلیدی پیشنهاد دهید.بدون مدیریت درست، تبلیغات گوگل فقط اتلاف پول است. ما به شما کمک می‌کنیم تا تبلیغات خود را حرفه‌ای مدیریت کنید و با کمترین هزینه، بیشترین فروش را تجربه کنید.

Google AdWords دقیقاً مانند تبلیغات سنتی است زیرا باید قدرت جذب مخاطبان مشخص را داشته باشد. مهم است که این تبلیغات اینترنتی به روشی ساده و جالب ایجاد شود. کلمات نقش مهمی در جذب کاربران موتور جستجوی Google دارند. تبلیغات در سمت راست صفحه تحت لینک های حمایت شده ظاهر می شوند. این تبلیغات به وب سایت شخصی تبلیغ کننده مرتبط است که حاوی اطلاعات بیشتری در مورد محصول یا خدمات تبلیغ دهنده است. بنابراین ضروری است که تبلیغ کنندگان از تبلیغات ساده اما خلاقانه و دعوت کننده استفاده کنند.

کلمات کلیدی در متن آگهی از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، به ویژه هنگامی که در عنوان گنجانده شده است. به خاطر داشته باشید که کاربران معمولاً به دنبال محصولات یا خدمات هستند و نه نام شرکت. اگر نکات کلیدی بر روی متن اضافه شود به تبلیغ کمک خواهد کرد ، بنابراین تبلیغات شما از سایر تبلیغات ، که از طرف رقبا وجود دارد ، متمایز خواهد بود. همچنین اگر ویژگی های منحصر به فردی که در متن تبلیغ نشان داده شود ، مانند تخفیف یا مجانی ، کاربران ممکن است علاقه مند به کلیک بر روی تبلیغات باشند.

هر تبلیغ کننده باید بخاطر داشته باشد که تبلیغات باید فعالانه باشد و کاربران را به سمت واکنش مثبت نسبت به محصول یا خدمات تبلیغاتی سوق دهد. خرید ، فروش و یا گرفتن یک مشتری جدید به محض مشاهده تبلیغات می توانند به کاربران و مشتریان شما تبدیل شوند.

Google AdWords ، برای کار با تبلیغ ، باید ساده ، خلاق و فعال باشد. ممکن است زمان لازم داشته باشه تا به نتایج موفقیت آمیز تبلیغاتی برسید. اما اگر به درستی اجرا شود ، نتایج مطلوب ممکن است زیاد هم طول نکشند.

پشتیبانی سئو سایت ‐ بهینه سازی وبسایت

گوگل ادوردز چیست ؟

گوگل ادز که پیشتر به نام گوگل ادوردز (Google Adwords ) شناخته می‌شد سرویس تبلیغات گوگل است که در آن تبلیغ کنندگان از طریق سایت‌ها و ابزارهای مختلف گوگل، تبلیغات خود را به مشتریان نشان می‌دهند.گوگل ادوردز یا گوگل ادز، یک پلتفرم تبلیغاتی آنلاین متعلق به گوگل است که در آن تبلیغ‌کنندگان به کلمات کلیدی (keywords) خاصی هزینه اختصاص می‌دهند تا تبلیغات کلیکی آن‌ها در قالب ارائه خدمات، لیست محصولات، محتوای ویدئویی و … در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شوند.

افراد با استفاده از گوگل ادز می توانید تعداد بازدیدهای سایت خود را زیاد کنید از طرفی هزینه های تبلیغات برای شما کاهش پیدا می کند. تبلیغات در گوگل این امکان را به شما میدهد که در جستجوی گوگل در رتبه بالاتری نسبت به رقبای خود قرار بگیرید. در این صورت هم بیشتر دیده میشوید و هم سود بیشتری به دست می آورید. گوگل ادوردز یک منبع درامد بی انتهاست. و به همین دلیل است بیش از یک میلیون تجارت در جهان از گوگل ادوردز استفاده میکنند. گوگل ادوردز به شما امکان می‌دهد تا تبلیغات خود را به کاربرانی نشان دهید که به طور فعال در جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر خود هستند و یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به مخاطبان هدف شما است.

آیا تبلیغات در گوگل ادورز موثر است ؟

تبلیغات در گوگل زمانی موثر و مفید خواهد بود که به تنظیمات و مدیریت تبلیغ به درستی انجام شود مواردی مهم هستند عبارتند از انتخاب کلمات کلیدی مناسب ، افزایش امتیاز کیفی یا Quality Score تبلیغ ، تنظیم هزینه درست برای کلمات، تنظیمات صحیح برای هدف قرار دادن صحیح کاربران هدف، نوشتن تبلیغات جذاب و هدفمند در بخش توضیحات تبلیغ ، طراحی لندینگ پیج مناسب و هدفمند در سایت برای جذب کاربران از جمله مواردی هستند که می توانند تاثیر مستقیمی بر تاثیرگذار بودن تبلیغات ادوردز داشته باشند.

بسته به شدت رقابت بر سر کلمات کلیدی (Keyword) که به آن‌ها بودجه اختصاص می‌دهید و میزان ارتباط آن کلمات با کانورژن‌های (Conversions) واقعی کسب و کار شما، ادوردز می‌تواند برای کسب و کارتان مفید یا مضر باشد.اغلب اوقات گوگل ادوردز برای بسیاری از کسب و کارها بسیار موثر و مفید است؛ البته تا زمانی که سرمایه خود را بر سر کلمات کلیدی اشتباه و تبلیغاتی با متن نامناسب و نرخ کلیک (CTR) پایین هدر ندهند.

برای بدست اوردن جایگاه مناسب در صفحات جستجوی گوگل دو راه وجود دارد؛ سئو و گوگل ادز. اقدامات سئو نتایج طولانی‌مدت دارند و هزینه زیادی بر شرکت تحمیل نمی‌کنند اما دستیابی به موقعیت مناسب از طریق سئو زمان‌بر است. در مقابل با تبلیغات در گوگل ادز می‌توان با پرداخت هزینه به ازای هر کلیک به سرعت به جایگاه مناسب و اول در صفحات نتایج جستجوی گوگل قرار گرفت.

نحوه کار گوگل ادوردز

اساس کار گوگل ادوردز برپایه کلمات کلیدی است. اگر بخواهید تبلیغ در گوگل ارزان برای شما تمام شود باید برای انتخاب کلمه کلیدی دقت، بررسی و آنالیز تخصصی داشته باشید. کلمه کلیدی با بررسی جستجوهای قبلی کاربران و مخاطبان شما و چند فاکتور دیگر انتخاب میشود.

وقتی کاربر کلمه کلیدی متناسب با آنچه شما به گوگل ادوردز داده اید را سرچ کند، گوگل شما را به کاربر نمایش میدهد. با کلیک کاربر شما باید هزینه تبلیغات در گوگل را پرداخت کنید. به عبارت دیگر هزینه خدمات تبلیغ در گوگل بر اساس دیده شدن شما محاسبه نمی شود، بلکه بر اساس انتخاب شما توسط کاربر محاسبه و پرداخت میشود.

کلمات کلیدی (Keywords) در گوگل ادوردز چیست ؟

کلمات کلیدی (Keywords) ادوردز، کلمات و عباراتی هستند که تبلیغ‌کنندگان به آن‌ها هزینه اختصاص می‌دهند تا هنگامی که افراد برای کالا یا خدمات مربوط به کسب و کار آن‌ها در گوگل جستجو می‌کنند، تبلیغات آن‌ها در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) نمایش داده شود. مثلا اگر شما فروشنده کیف هستید، احتمالا به کلماتی مانند “کیف ورزشی” بودجه اختصاص می‌دهید.تحقیق روی کلمات کلیدی، فرآیند استفاده از ابزار و به کارگیری اطلاعات از جمله کارهایی هستند که برای تعیین کلمات کلیدی انجام می‌گیرد تا ترافیک مرتبط به خدمات شما را به تبلیغ و سپس به سایت هدایت کند.

تبلیغات در گوگل ادوردز

چگونه در گوگل ادز تبلیغ کنیم؟

تبلیغ در گوگل ادوردز 10 مرحله دارد:

  1. ایجاد اکانت ادوردز
  2. مشخص کردن مخاطب تبلیغات در گوگل
  3. تحقیق در مورد کلمات کلیدی مورد استفاده
  4. تعیین بودجه و هزینه
  5. ایجاد ساختار بهینه برای اکانت گوگل ادوردز
  6. نگارش تبلیغات با کیفیت در گوگل
  7. ایجاد صفحات فرود موثر
  8. رصد کانورژن در گوگل ادوردز
  9. ایجاد لیست‌های ریمارکتینگ
  10. بهینه‌سازی اکانت ادوردز

انواع روشهای تبلیغاتی گوگل ادز

گوگل سایت های بسیار معروف و پر بازدیدی در زمینه های مختلف دارد. از جمله جیمیل، یوتیوب، گوگل پلی و گوگل مپ و …

با بسیاری از سایت های بزرگ و رقیب خود هم برای نمایش تبلیغات همکاری دارد. مانند یاهو، بینگ، اپ استور. گوگل به واسطه سیستم گوگل ادسنس، با میلیون ها سایت در سراسر دنیا برای نمایش تبلیغات همکاری می کند.شما با استفاده از گوگل ادز می توانید در همه سایت هایی که در بالا گفته شد به صورت های مختلفی از جمله تبلیغات متنی در موتور جستجو، تبلیغات بنری در جایگاه های مختلف تعبیه شده، تبلیغات ایمیلی، تبلیغات ویدیویی و … به صورت هدفمند تبلیغ کنید.

سه عامل اصلی که کیفیت آگهی (ad quality) را تعیین می‌کنند

گوگل به دنبال این است که تبلیغات مفیدتر و سودمندتر را در صفحه های اول خود نمایش دهد برای همین سه عامل در کیفیت آگهی ها تاثیر گذار هستند:

  1. نرخ کلیک پیش بینی شده : این در واقع یک پیش بینی است که گوگل بر اساس تعداد کلیکی که بر روی دیگر آگهی های شما اعمال شده است به شما می دهد. بازخورد کاربران و نرخ کلیک آنها به گوگل کمک می کند که بفهمد کدام تبلیغات بهتر است و به آنها نرخ کلیک می دهد.
  2. تجربه صفحه فرود آگهی : در داخل آگهی های شما باید حداکثر اطلاعات مفید و مرتبط به کاربران داده شود. صفحه های مرتبط، مطمئنا نمره و امتیاز بیشتری می گیرند.
  3. ارتباط آگهی : این شاخص، میزان ارتباط آنچه کاربر به دنبال آن است را با محتوای شما نشان می دهد. این شاخص به دنبال این است که این اطمینان حاصل شود که تنها اطلاعات مفید و آگهی های مفید در گوگل به نمایش در می آیند.

چرا تبلیغات گوگل ادوردز من نمایش داده نمی شود ؟

نمایش یا عدم نمایش تبلیغ شما و همچنین جایگاه نمایش آن به Ad Rank تبلیغات شما بستگی دارد. اگر Ad Rank تبلیغ شما پایین تر باشد مسلما تبلیغ شما قابل نمایش نخواهد بود.هرچقدر Ad Rank تبلیغات شما بیشتر باشد احتمال به دست آوردن جایگاه بالاتر در نتایج جستجو نیز بیشتر می شود. Ad Rank یا همان رتبه آگهی ضریبی از قیمت پیشنهادی برای هر کلیک و امتیازی است که گوگل برای کیفیت تبلیغ شما در نظر می‌گیرد.

هزینه تبلیغات در گوگل ادوردز چقدر است؟

ایجاد اکانت گوگل ادوردز رایگان است و برای نمایش تبلیغات در گوگل هیچ هزینه ای پرداخت نمی‌کنید و تنها به ازای کلیک بر روی تبلیغات هزینه پرداخت می‌کنید. هزینه کلیک برای هر کلمه کلیدی در کسب و کارهای مختلف، متفاوت است. در واقع این پیشنهادهای رقبای شماست که هزینه کلیک برای یک کلمه کلیدی را مشخص می کند. هر چقدر سود حاصل از جذب کاربری که آن کلمه را جستجو کرده است بالاتر باشد رقیب شما پیشنهاد بالاتری خواهد داد و شما هم برای اینکه در مزایده برنده شوید مجبور خواهید شد پیشنهادی بالاتر از رقیبتان دهید.

محل قرارگیری تبلیغ شما در نتایج گوگل بر اساس رتبه تبلیغ (Ad Rank) تعیین می‌گردد. بیش‌ترین رتبه تبلیغ، اولین جایگاه را در نتایج جستجوی گوگل (SERP) به دست می‌آورد.بنابراین هزینه اصلی و بدون کارمزد هر کلیک (CPC)، با تقسیم رتبه تبلیغ (Ad Rank) آگهی گوگلی که در پایین تبلیغ شما قرار گرفته است بر امتیاز کیفی (Quality Score) شما به دست می‌آید. تنها استثنایی که در این قانون وجود دارد زمانی است که شما تنها فرد یا آخرین رتبه در مزایده گوگل باشید که در این صورت می‌توانید حداکثر هزینه‌ای که به ازای هر کلیک در نظر دارید را بپردازید.سیستم اختصاص‌دهنده هزینه ادوردز، تبلیغ‌کنندگانی که امتیاز کیفی (Quality Score) پایینی دارند را به شدت جریمه می‌کند و بالعکس به افرادی که امتیاز کیفی بالاتری دارند، رتبه تبلیغ (Ad Rank) بالاتر و هزینه به ازای کلیک (CPC) پایین‌تری تعلق می‌گیرد.

میانگین هزینه به ازای هر کلیک (Average CPC) چیست؟

حتی اگر هزینه پیشنهادی شما برای تمام کلیک‌ها یکی باشد (مثلا 60 سنت)، هزینه کلیک بر روی تبلیغات شما در هر بار نمایش با توجه به جایگاه نمایش و هزینه پیشنهادی رقبایتان، متفاوت (و البته مساوی یا کمتر از هزینه پیشنهادی شما) خواهد بود. میانگین هزینه به ازای هر کلیک که به صورت Avg CPC در اکانت ادوردز نمایش داده می‌شود یکی از معیارهای مهم اکانت گوگل ادوردز است.

انواع کمپین های تبلیغاتی در گوگل ادز

کمپین دیسپلی گوگل ادز

گزینه محبوب از تبلیغات گوگل ادز کمپین دیسپلی است. فضای گسترده ای که با همکاری بیش از ۲ میلیون سایت با گوگل در اختیار تبلیغ کنندگان قرار می‌گیرد. این تبلیغات می‌توانند در قالب پیام جیمیل، ویدیو یوتیوب و عکس های مختلف در سایت های همکار گوگل باشند.تصمیم گیرنده شما هستید که در گوگل ادز کدام یک از آنها را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید تنظیمات اتوماتیک یا دستی نسبت به نیاز خود ایجاد کنید.

کمپین شاپینگ تبلیغات گوگل

احتمالا در جستجوهایتان پیش آمده که محصولی را با گزینه های تبلیغاتی گسترده مشاهده کنید. مثل تصویر زیر که جستجویی برای پلی استیشن ۵ شده است.متاسفانه به دلیل تحریم ها، اجرای این نوع تبلیغ در گوگل ادز برای کاربران ایرانی امکان پذیر نیست. همچنین در صورت جستجو با آی‌پی ایران این نوع آگهی ها را نمی‌بینید. یکی از بهترین روش ها برای فروش محصول است. چون فرد جستجو کننده محصول احتمالا قصد خرید آن را دارد.

کمپین اپلیکیشن

بدون شک در گوگل پلی یا اپل استور، اپلیکیشن هایی را که دارای عنوان تبلیغاتی هستند، دیده اید. با استفاده از کمپین اپلیکیشن گوگل ادز امکان نصب بیشتر برنامه وجود دارد. همچنین می‌توانید اپ خود را به کاربران بسیاری معرفی کنید.

انواع مختلف تبلیغات یوتیوب – گوگل ادز چیست

در دنیای امروز که هر کدام از فروشگاه های برنامه بیش از ۲ اپ را در خود جای داده اند، رقابت ارگانیک بسیار سخت است. بنابراین برای اینکه کاربران زودتر به برنامه شما دست پیدا کنند، بهتر است از تبلیغات اپلیکیشن استفاده کنید. برای این کار می‌توانید از خدمات جی ادز بهره مند شوید.

کمپین تبلیغات ویدیویی گوگل ادز

همانطور که می‌‌دانید گوگل مالک یوتیوب است. در صورت وارد شدن به یوتیوب حتما تبلیغات این وب سایت ویدیویی را دیده اید. باید بدانید که چند نوع کمپین ویدیویی وجود دارد. برخی از آنها قابل رد شدن هستند و برخی از آنها را باید تا انتها ببینید.طبق گزارش Merchdobe در طول روز بیش از ۵ میلیون ویدیو در یوتیوب دیده می‌شود. بنابراین استراتژی تبلیغات گوگل خود را به گونه ای ایجاد کنید که در این شبکه حضور داشته باشید.

گوگل ادز یا seo

در گوگل ادز به محض اینکه تصمیم به تبلیغ گرفتید تا وقتی تبلیغات شما در صفحه اول گوگل قرار بگیرد، بیشتر از چند ساعت طول نمی کشد. شما هزینه اولیه ای برای تبلیغات پرداخت نمی‌کنید و تغییرات در تبلیغاتتان به صورت لحظه ای و آنی انجام می شود.به ازای هر ورود کاربر به سایتتان باید هزینه پرداخت کنید. و تا وقتی این پول را پرداخت می کنید، سایت شما در صفحه اول دیده می شود. نیاز به تخصص زیادی برای این کار ندارید و دیده شدن شما در صفحه اول گوگل تضمین می شود. حساب کتاب به صرفه بودن تبلیغات‌تان خیلی راحت انجام می شود.

از زمان تصمیم گیری روی سئوی سایت‌ تا زمانی که سایتتان در صفحه اول دیده شود، حداقل ۴ تا ۶ ماه زمان نیاز هست. برای سئو شما باید هزینه یا وقت زیادی برای تولید محتوا، تغییرات در برنامه نویسی سایت، فرآیند دریافت لینک و …. صرف کنید.زمانی که سایت‌تان بهینه شد و با کلمات مورد نظر در صفحه اول ظاهر شدید، بابت ورود کاربران هزینه ای پرداخت نمی‌کنید. تا وقتی این ضرب آهنگ را به درستی انجام دهید در همین شرایط باقی خواهید ماند. حتی در صورت اجرایی شدن آپدیت های هسته ای گوگل!تخصص زیادی برای سئو نیاز است و هیچگاه تضمینی برای آمدن به صفحه اول وجود ندارد. اگر بخواهید در سیاست‌های تبلیغاتی خود تغییری ایجاد کنید، خیلی سخت است. گاهی نیاز خواهد بود تا همه کارها را از اول انجام دهید.