دیجیتال مارکتینگ به سبک حرفه ای | مستر وب سئو

سئو چیست؟ بهینه سازی موتور جستجو

هر وقت SEO را ذکر می کنم ، مردم همیشه می پرسند سئو چیست؟

SEO مخفف “بهینه سازی موتور جستجو” است.

آیا سئو لازمه برای کسب و کار ما ؟

سئو یک امر مهم برای ارتقا کسب و کار و فروش است !

چطور این اتفاق میافته ! خوب باید بدونید هر کسی میخواهد کاری بکنه اولین کاری که میکنه جستجو در موتور جستجو گوگل است.

این یعنی کلی پتانسیل زیاد برای کسب مشتری و این فرصت باید استفاده شود حالا یا میتونه توسط سئو سایت باشه یا ادوردز گوگل که ادوردز بسیار گران است و با قیمت دلار که انقدر بالاست شاید در ابتدا لازم باشه ولی برای همیشه نمیشه ادامه داد .

بهینه سازی موتور جستجو یعنی فرآیندی که باعث بهینه سازی صفحه فرود (صفحه اصلی) یا وب سایت شما برای موتور جستجوی Google می شود.

موتور جستجوی گوگل از چندین الگوریتم برای جستجوی موارد مختلف به منظور فهرست کردن وب سایت ها بر اساس کلمات کلیدی که کابران جستجو میکنند ، استفاده می کند. کلمات کلیدی همان چیزی است که کاربر در هنگام جستجوی محصول یا خدمات به موتور جستجوی گوگل وارد می شود.

به عنوان مثال ، اگر یک کاربر به دنبال بهترین شرکت طراحی سایت در ایران ، تهران بود ، کلمه “بهترین شرکت طراحی سایت در ایران ” را در موتور جستجو تایپ می کند و به نتایجی میرسد که گوگل احساس می کند نیازهای شما را برآورده می کند.

بهینه سازی سایت برای سئو به سادگی یعنی اینکه یک وب سایت شخص یا تجاری را بهینه میکنیم تا در بهترین نتیجه ممکن برای مجموعه خاصی از کلمات کلیدی به صفحه اول برسد.

چگونه شرکت های سئو کلمات کلیدی مناسب برای یک تجارت خاص را پیدا می کنند؟

آنها با استفاده از ابزار های کلمات کلیدی Google ، کلمات کلیدی مناسب را پیدا می کنند. ابزارهای کلمات کلیدی به شما امکان می دهد مجموعه ای از کلمات کلیدی یا عبارات را تایپ کنید و این ابزار به شما می گوید هر ماه چند بار این کلمات کلیدی یا عبارات در موتور جستجو تایپ می شوند.

شما می توانید انواع مختلفی از کلمات کلیدی را تایپ کنید و از طریق این ابزار کلمات کلیدی یا عباراتی مشابه آنچه را که در آن وارد می کنید ایجاد کنید. این بهترین روش برای یافتن کلمات کلیدی است. البته این ابزار هم نسخه رایگان دارد و هم نسخه پولی

الگوریتم گوگل به دنبال چیست؟

اصلی ترین مواردی که گوگل هنگام رتبه بندی وب سایت شما به دنبال آن است ، عناوین ، تراکم کلمات کلیدی و لینک های برگشتی است. وب سایت شما باید کلمات کلیدی مورد جستجو را در خود داشته باشد.

بیایید بگوییم که یک شرکت بهینه سازی موتور جستجو می خواهد اصطلاح “بهترین شرکت SEO” را کسب کند ، عنوان صفحه وب یا پستی که بهینه شده است باید با آن کلمات کلیدی شروع شود. مانند مثال بالا ، “بهترین شرکت SEO در تهران”.

مرحله بعدی اجرای آن دسته از کلمات کلیدی درون محتوا یا متن صفحه وب یا پست خواهد بود. چگالی کلمه کلیدی ، به این معنی که چند بار این کلمه کلیدی در متن بیان شده است ، معمولاً باید حدود 2-4 درصد باشد تا گوگل متوجه شود که مرتبط است.

چند بار یا بیش از حد تعداد کلمات کلیدی را اضافه نکنید زیرا Google شما را به عنوان هرزنامه یا به اندازه کافی مرتبط نمی بیند.

پیوندهای برگشتی به سادگی پیوندهایی از سایتهای دیگر هستند که مربوط به شغل شما هستند. به عنوان مثال ، بیایید بگوییم که ما می خواهیم یک پست وبلاگ در مورد سئو ایجاد کنیم زیرا ما در تلاش هستیم تا یک لینک برگشت به وب سایت سئو ایجاد کنیم.

ما می خواهیم یک پست وبلاگ ایجاد کنیم که کلمات کلیدی مربوط به SEO را در آن داشته باشد و پیوند وب سایت را که می خواهیم برای ایجاد لینک برگشت در متن آن پست وبلاگ قرار دهیم ، قرار خواهیم داد.به زبان ساده همان بک لینک سازی است.

سپس گوگل آن پست وبلاگ را می خواند و می فهمید پستی که شما ایجاد کرده اید مربوط به وب سایت است و هر دو کلمات کلیدی مشابه در آنها وجود دارند. اکنون ، شما فقط می توانید از هر وب سایت یک پیوند برقرار کنید ، باید یک سایت با کیفیت بالا پیدا کنید و این سخت ترین قسمت است. هر سایت به شما امکان نمی دهد پیوندهایی را ایجاد کنید که به سایت های دیگر اشاره می کنند. اگر می خواهید در مورد این موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنید ، نحوه ایجاد بک لینک را تحقیق کنید.

SEO به سادگی راهی برای اتصال جستجوگران به محصولات یا خدماتی است که به دنبال آن هستید. اگر بتوانید عناوین ، کلمات کلیدی و لینکهای برگشتی خود را که مربوط به جستجوی کاربر است ، بسازید ، در موتور جستجوی گوگل رتبه بالایی پیدا خواهید کرد و افراد می توانند وقتی که به دنبال محصول یا خدمات خاصی هستند ، شما را پیدا کنند. .

پشتیبانی سئو سایت

پشتیبانی سئو سایت همچنین به مجموعه فعالیت هایی که در طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا انجام می شود گفته می شود که هدف این فعالیت ها دست یافتن به بهترین جایگاه در نتایج جستجوی گوگل است و افزایش یافتن تعداد بازدید کننده های سایت.

هدف اصلی سئو

هدف اصلی بهبود عملکرد سایت شما بر اساس استاندارهای موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر از این طریق می باشد.

فاکتور های موثر در سئو

چندین فاکتور متفاوت هستند که در سئو سایت شما تاثیر گذارند، از جمله کلمات به کار رفته داخل متن و محتوا و یا لینک‌ های ورودی به سایت شما از سایت‌ های دیگر.

چرا سئو مهم است؟

منبع اصلی ترافیک سایت ها موتورهای جستجو هستند و در کنار آن تبلیغات و شبکه های اجتماعی نیز در ایجاد ترافیک در سایت موثرند.

جالبه بدونید که سئو فرصت کسب ترافیک 20 برابری را نسبت به تبلیغات کلیکی در موبایل و گوگل برای سایت ایجاد می کند.

اگر سیو به طور صحیح پیاده سازی شود، تاثیر آن در گذر زمان افزایش پیدا می کند و همینطور ترافیک کسب شده از محتوای سایت در طول زمان هم افزایش پیدا خواهد کرد که در مقابل تبلیغاتی که نیازمند هزینه های بالا و تکرار شدن هستند روشی بسیار مناسبتر است و کاربران اعتماد بیشتری به سایت شما پیدا می کنند.

بهینه سازی وب سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا اطلاعات محتوای سایت را بهتر بفهمند و درک کنند به همین دلیل محتوای وب سایت به طور مناسبی ایندکس می شود و در نتایج جستجو نمایش داده می شود.

مراحل اصلی سئو سایت

در حالت کلی پشتیبانی سئو سایت و بهینه سازی یک سایت فرآیندی زمان بر و نیازمند استمرار است که دارای تکنیک های بسیاریست.

  1. سئو تکنیکال:

استاندارد سازی کدنویسی سایت، رعایت اصول سئو در طراحی، نشانه گذاری استاندارد، بهینه سازی سرعت سایت، طراحی نسخه ریسپانسیو و کارهای شبیه به موارد گفته شده را سئو تکنیکال می گویند.

  1. بازاریابی محتوا:

مجموعه کارهایی از جمله شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند، آنالیز رقبا، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوای ارزشمند، برچسب گذاری و دسته بندی، لینک سازی داخلی و … را می توان بخشی از فرآیند بازاریابی محتوا دانست.

لازم است بدانید که موفقیت در سئو بدون محتوا تقریبا غیر ممکن خواهد بود.

  1. لینک سازی هدفمند:

رعایت استاندارد های سئو تکنیکال و تولید محتوای ارزشمند کمک می کنند تا سایت شما را به صفحه اول نتایج گوگل برسانند اما برای به دست آوردن رتبه اول و رقابت با سایت های قدیمی تر شما نیازمند لینک سازی خارجی برای سایت خود هستید.

SEO Off-page چیست؟

فعالیت در شبکه های اجتماعی، فروم های تخصصی، کامنت مارکتینگ، خرید بک لینک، خرید رپورتاژ آگهی و … را اصطلاحا SEO Off-page می گویند.

چرا از سئو استفاده می کنیم؟

  • سئو در بازدید وب سایت تاثیر به سزایی دارد.
  • باعث می شود ترافیک وب سایت بالا رفته و کاربران و ورودی های بسیاری جذب وب سایت شما شوند.
  • سئو کردن سایت باعث می شود میزان حجم فروش محصولات شما افزایش پیدا کند.
  • می توان این گونه عنوان کرد که سئو یکی از بهترین ابزارها و مناسب ترین ابزار برای تبلیغات می باشد.
  • برای شما ایجاد برند می کند.
  • این امکان را برای وب سایت شما به وجود می آورد که رتبه و جایگاه مناسبی را در نتایج جستجو در گوگل بدست آورید.

انواع تکنیک‌های سئو

  1. سئوی کلاه سفید:

نام دیگر سئوی کلاه سفید سئوی اخلاقیست.

منظور از سئوی کلاه سفید مجموعه تکنیک ‌هایی است که بر اساس قوانین تعیین شده توسط موتورهای جستجو انجام شده و باعث می ‌شوند رتبۀ سایت به ‌طور طبیعی در صفحه نتایج گوگل ترفیع پیدا کند.

این روش بهترین و مناسب‌ ترین روش پشتیبانی سئو سایت می باشد اما در این روش مدت زمان پیوسته ای روی سایت کار می شود.

  1. سئوی کلاه سیاه:

بر خلاف سئوی کلاه سفید، در سئوی کلاه سیاه تلاش می شود تا موتور جستجو فریب داده شود و از ضعف‌های موتور جستجو سوء استفاده و قوانینش دور زده می شود.

این روش خیلی زودتر نتیجه می‌دهد اما تاثیر آن همیشگی نیست و وقتیکه گوگل متوجه بشود شما به راحتی برای همیشه از صفحات جستجو حذف می شوید.

  1. سئوی کلاه خاکستری:

سئوی کلاه خاکستری به مجموعه تکنیک ‌هایی گفته می‌شود که قانونی و درست نیستند ولی طوری اجرا می‌شوند که گوگل متوجه نشود.

در کل سئوی کلاه خاکستری شبیه به سئوی کلاه سیاه است اما نسبت به آن خطر کمتری دارد.

  1. بهینه‌سازی داخلی (On-Page SEO):

منظور از سئوی داخلی، بهینه ‌سازی صفحات داخلی سایت برای موتور های جستجو می باشد، هدف آن رسیدن به جایگاه بالا در گوگل و افزایش ترافیک سایت است.

با سئوی داخلی، موتور های جستجو به راحتی سایت شما را پیدا می کنند و می ‌خوانند، موضوع آن را درک می ‌کنند و اگر استاندارد های لازم را داشته باشد، آن را به عنوان یک سایت مفید برای کاربران می‌شناسند.

  1. بهینه‌سازی خارجی (Off-Page SEO):

سئوی خارجی مکمل سئوی داخلی سایت است.

منظور از سئوی خارجی مجموعه اقداماتی است که در بیرون از سایتمان (در صفحات دیگر دامنه، سایت‌های دیگر و شبکه‌های اجتماعی) انجام می ‌دهیم تا جایگاهمان را در نتایج گوگل بهتر کنیم و رنک بهتری بگیریم.

اشتراک بگذارید :

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب دیگر

آموزش سئو

آموزش سئو برای مبتدیان – نحوه عملکرد موتور های جستجو

در این آموزش سئو مبتدی، به معرفی نحوه عملکرد موتورهای جستجو می پردازیم و مفاهیم کراول گوگل، ایندکس صفحات در گوگل و مفهوم رتبه بندی در موتور جستجو را برای شما عزیزان مطرح میکنیم. پیشنهاد میکنیم در صورتی که با مفاهیم سئو سایت آشنایی ندارید، حتما این مقالات را بخوانید: آموزش سئو برای مبتدیان – …

سئو خارجی چیست
سئو سایت

سئو خارجی چیست

منظور از سئو خارجی چیست و چرا مهم‌ترین نوع سئو است. تولیدکنندگان محتوا که محتوای سایت را توسعه می دهد، هیچ شناختی از سئو ندارد