دیجیتال مارکتینگ به سبک حرفه ای | مستر وب سئو

نکاتی درباره انجام بهینه سازی موتور جستجو

بهینه سازی موتور جستجو

بهینه سازی موتور جستجو یک فرایندی است که یک فرد با مجموعه ای از کارها تلاش میکند تا یک وب سایت را که جزو دارایی آنلاین ما حساب میشود به وسیله مطالب که کاربران جستجو میکنند را بالا بیاره و این دارایی شخصی که بهش ورودی ارگانیک میگیم بر خلاف پرداخت هر کلیک گوگل ادوردز به سایت شما کمک میکنه .

بنابراین چه چیزی در این فرآیند به نام SEO دخیل است؟ برای ساختن دارایی های آنلاین خود می خواهید چه کارهایی انجام دهید تا راحت تر بتوانید پیدا کنید؟ لیست من در زیر به هیچ وجه کامل نیست اما به شما کمک می کند تا دیدی کاملی را در مورد کارهایی که می توانید انجام دهید تا سایت شما نمایان شود.

ثبت موتور جستجو: اولین کاری که می خواهید انجام دهید این است که وب سایت خود را در موتورهای جستجو ثبت کنید. اکثر موتورهای جستجو روشی را به شما ارائه می دهند که به وسیله آن می توانید در مورد مالکیت سایت و سایت خود به آنها بگویید و همچنین می توانید با ارسال پرونده “Sitemap.xml” به آنها بگویید که چه صفحه وب در وب سایت شما وجود دارد.

نمایه سازی موتور جستجو: در مرحله بعد می خواهید درباره صفحات وب شخصی خود اطلاعات بیشتری به آنها بگویید تا بتوانید هنگام استفاده از جستجوهای “ارگانیک” در پایگاههای داخلی خود ، این اطلاعات را ذخیره کرده و در “فهرست بندی” کنید. به عنوان مثال هر موتور جستجو روش خود را برای پذیرش درخواست های فهرست بندی صفحه وب خود دارد. یاهو بینگ به شما امکان می دهد 10 صفحه وب را برای فهرست بندی روزانه ارسال کنید و گوگل ، بزرگترین موتور جستجوی امروز در جهان ، ابزار درخواست نمایه سازی صفحه وب با نام “Fetch as Google” را برای شما فراهم می کند که می توانید صفحات خود را برای نمایه سازی درج کنید. به خاطر داشته باشید که هنگام استفاده از این ابزار ، هر صفحه را به عنوان یک صفحه وب استاندارد ثبت می کنید و همچنین می توانید همین صفحات را به طور جداگانه برای صفحات موبایل ثبت کنید اگر در ساخت و ساز “پاسخگو به موبایل” هستند ، زیرا Google پایگاههای داده جداگانه را برای صفحات موبایل نگه می دارد و به صورت ارگانیک در تلفن همراه پیدا می شود ، لازم است که آنها را در این پایگاه داده دوم نیز ثبت کنید.

ساختمان پیوند(بک لینک): این هنر ایجاد پیوندها به سایت شما از دیگر مکانهای اینترنتی با کیفیت است که معمولاً متعلق به دیگران است. این کار اغلب با ارسال پست در انجمن های دیگر انجام می شود ، از سایر صاحبان سایت خواسته می شود که سایت های خود را با شما پیوند دهند ، حضور در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک ، توییتر ، پینترست ، اینستاگرام ، Reddit و غیره ایجاد کنند و حضور شما را در آن سایت ها مستند کنند. به وب سایت خود برگردید ، مقالات و اطلاعیه های مطبوعاتی را که به سایت شما اشاره می کند ، بنویسید ، فیلم هایی را در مکان هایی مانند آپارات یا YouTube و Vimeo که با شما ارتباط دارند ، انتشار کتاب های الکترونیکی و موارد دیگر ارسال کنید. هرچه “بک لینک های خارجی” بیشتری را برای سایت خود ایجاد کنید ، سایت شما از نظر گوگل و سایر موتورهای جستجو قوی تر به نظر می رسد و سایت شما بهتر از نظر ارگانیک در این موتورها رتبه بندی می شود.

در بهینه سازی سایت: همچنین مواردی وجود دارد که می توانید در وب سایت خود برای تقویت رتبه سئوی خود با موتورهای جستجو انجام دهید. شما می خواهید در هنگام ایجاد عناوین صفحه وب و نوشتن محتوا برای آن صفحات ، تحقیقاتی در مورد کلمات کلیدی و کلمات کلیدی انجام دهید ، همین کار را برای تصاویر استفاده شده انجام دهید تا به خوبی توصیف شوند ، صفحات را به هم پیوند دهید تا بتوانند افراد را به راحتی در سایت شما حفظ کنند. دسترسی بیشتر به مطالب مرتبط دیگر در سایت خود ، ایجاد “متن لنگر” در سایت خود ایجاد کنید که به معنی استفاده از عبارات کلیدی و تعبیه لینک های پیوندی به سایر مکان های موجود در سایت و خارج از سایت در پشت این متن است.

ایجاد محتوا: محتوای وب سایت خود را به گونه ای بنویسید که عنوان و توضیحات صفحه وب توسط کلمات محتوای شما تا حد ممکن نزدیک به بالای محتوای هر صفحه پشتیبانی شود ، زیرا این امر به اعتبار این صفحات به عنوان واقعی و با ارزش برای موتورهای جستجو کمک می کند. صفحات را به مصرف کنندگان محتوای خود ارائه دهند.

استفاده از فیلم ، audios و تصاویر: از آنها در سایت خود به صورت آزاد استفاده کنید زیرا موتورهای جستجو می دانند که مردم ترجیح می دهند فیلم ها را تماشا کنند ، به تصاویر نگاه کنند یا به استودیوها گوش دهند بیش از آنچه دوست دارند متن را بخوانند – بنابراین از این استراتژی استفاده کنید و حتماً آنها را به طور غنی در متا صفحات خود توصیف کنید. ” -data “و همچنین آنها را برای نمایه سازی در موتورهای جستجو نیز ارسال کنید. این کار خسته کننده است ، اما با توجه به دیدنی بودن ، به مرور زمان سودهای قابل توجهی را به سایت شما پرداخت می کند.

صفحات وب خود را برای “پاسخگو بودن موبایل” بسازید: این روزها موتورهای جستجوگر مانند گوگل حتی صفحاتی را نشان نمی دهند که جوابگوی افرادی نیستند که از طریق آنها پرس و جوهای “Organic” می کنند. اگر صفحه وب شما پاسخگو نیست ، شما پیدا نمی شوید.

ایجاد صفحه های بومی: صفحات وب خود را بصورت بومی بسازید تا جایی که امکان استفاده از قالب ها وجود ندارد و آنها را برای سرعت بارگذاری آزمایش کنید. اگر صفحات وب و به ویژه صفحات وب شما در طی 2-4 ثانیه کاملاً بارگیری نشوند ، صفحه شما جریمه می شود یا حتی از طریق جستجوی ارگانیک قابل نمایش نمی باشد. صفحات قالب تمایل به “ضخیم تر” دارند بنابراین بار بیشتری را می گیرند – به همین دلیل این نکته را بیان می کنم. اندازه های تصویر خود را نیز کوچک نگه دارید – تصاویر 4 مگابایتی بارگذاری بیشتری نسبت به تصاویر 20K طول می کشد …

تجزیه و تحلیل رقابتی با کلید واژه: تجزیه و تحلیل رقابتی را در مورد تحقیق در مورد کلمه کلیدی خود انجام دهید و در آنجا با آن کلمات کلیدی در ارتباط با رقبای خود قرار دهید. در جستجوی ارگانیک به جستجوی کلمات کلیدی و عباراتی که می خواهید آنها را رتبه بندی کنید ، نگاهی بیندازید و تحقیق کنید که چقدر سخت است که بتوانید آنها را جابجا کنید تا محتوای شما را در صفحه یکی از جستجو نشان دهد – و تعدادی از آنها وجود دارد. ابزاری در خارج وجود دارد که می تواند به شما کمک کند این شغل را آسان تر کنید. خط پایین این است که شما می خواهید هنگام رتبه بندی کلمات و عباراتی که انتخاب می کنید و نحوه استفاده از آنها برای تأثیر SEO در سایت خود ، به صفحه یک بروید – شما نمی خواهید همه این کارها را انجام دهید تا در صفحه 10 رتبه بندی کنید. جستجوگرهای محتوای بسیار کمتری به آن می رسند.

از داشبورد موتور جستجو استفاده کنید: موتورهای جستجو داشبوردهای اطلاعاتی را برای شما ایجاد می کنند تا ببینند چگونه سایت شما را می بینند و چه خطاهایی را در سایت شما مشاهده می کنند و اغلب آنها پیشنهاداتی را برای رفع و پیشرفت ارائه می دهند. از این داشبوردها استفاده کنید! درمورد کیفیت سایت خود ، تمام آنچه را که می توانید از آنها کسب کنید ، اصلاحات را انجام داده و هنگام رفع مشکل به آنها اطلاع دهید تا آنها بتوانند سایت خود را دوباره بازیابی کنند تا ثبت کنند که بهبود یافته است. انجام این کار برای حفظ رتبه های خوب موتورهای جستجو بسیار مهم است.

به طور خلاصه ، در بالا فقط برخی از موارد اصلی شما باید انجام دهید تا عکس گرفتن از صفحه اول در موتورهای جستجو به صورت ارگانیک داشته باشید. سئو ارگانیک کارهای زیادی را می طلبد اما کسانی که زمان انجام این کار را در سایت های خود قرار می دهند با ترافیک ارگانیک به سایت های خود پاداش می گیرند. بهبود SEO ارگانیک باید یک فرآیند مداوم برای هر شرکتی باشد که در تلاش است تجارت آنلاین کند. ترافیک پول است و اگر دیگران این کار را انجام دهند و شما اینطور نباشید ، آنها کسانی هستند که فروش مورد نظر خود را انجام می دهند. اغلب ، انجام این کار به معنای بقاء تجارت است.

Dan Grijzenhout

اشتراک بگذارید :

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب دیگر

آموزش سئو

آموزش سئو برای مبتدیان – نحوه عملکرد موتور های جستجو

در این آموزش سئو مبتدی، به معرفی نحوه عملکرد موتورهای جستجو می پردازیم و مفاهیم کراول گوگل، ایندکس صفحات در گوگل و مفهوم رتبه بندی در موتور جستجو را برای شما عزیزان مطرح میکنیم. پیشنهاد میکنیم در صورتی که با مفاهیم سئو سایت آشنایی ندارید، حتما این مقالات را بخوانید: آموزش سئو برای مبتدیان – …

سئو خارجی چیست
سئو سایت

سئو خارجی چیست

منظور از سئو خارجی چیست و چرا مهم‌ترین نوع سئو است. تولیدکنندگان محتوا که محتوای سایت را توسعه می دهد، هیچ شناختی از سئو ندارد