دیجیتال مارکتینگ به سبک حرفه ای | مستر وب سئو

طراحی و بهینه سازی تجربه کاربری

زمانی وب‌سایت شما بیشترین تاثیر خود را دارد که در عین زیبایی، به راحتی قابل استفاده باشد. در بحث تجربۀ کاربری (user experience) همه‌چیز مهم است. دیگر فقط داشتن یک طراحی گرافیکی (user interface) زیبا کافی نیست. بحث بر سر یک تجربۀ عالی است. اگر دوست دارید در مسیر یک تجربه بهتر گام بردارید و فروش خود را افزایش دهید، ما میتوانیم در این مسیر شما را همراهی کنیم.

توضیح :

طراحی تجربه کاربر (UX) فرایند تولید محصولاتی است که تجربیات معنی دار و مرتبط را برای کاربران ارائه می دهد. این شامل طراحی کل فرایند دستیابی و ادغام محصول از جمله جنبه های برندسازی ، طراحی ، قابلیت استفاده و عملکرد است.

تجربه کاربری (UX) بر داشتن درک عمیق از کاربران ، آنچه به آنها نیاز دارند ، آنچه برای آنها ارزش دارند ، توانایی های آنها و همچنین محدودیت های آنها است. همچنین اهداف تجاری و اهداف گروه مدیریت پروژه را در نظر می گیرد. بهترین شیوه های UX باعث ارتقاء کیفیت تعامل کاربر با ادراک محصول و هرگونه خدمات مرتبط می شود.

طراحی رابط کاربری (UI) فرایند ساخت رابط ها در نرم افزار یا دستگاه های رایانه ای با تمرکز بر روی ظاهر یا سبک است. هدف از طراحان ایجاد طرحهایی است که کاربران آسان برای استفاده و لذت بخش خواهند یافت. طراحی UI به طور معمول به واسط های گرافیکی کاربر اشاره دارد بلکه شامل موارد دیگری مانند موارد کنترل شده صوتی نیز می شود.

تجربه کاربری در صنعت فناوری اطلاعات

در صنعت فناوری اطلاعات ، توسعه دهندگان نرم افزار و طراحان وب گاه با استفاده از این اصطلاحات مرتبط ، در مورد تجربه کاربری صحبت می کنند:

  • طراحی کاربر محور
  • رابط کاربری گرافیکی (GUI)
  • قابلیت استفاده

پیتر مورویل این موضوع را از طریق لانه زنبوری تجربه کاربری خود نشان می دهد.

وی خاطرنشان می کند که برای اینکه یک تجربه کاربری معنی دار و با ارزش کاربر وجود داشته باشد ، باید اطلاعات زیر را داشته باشید:

  • مفید: محتوای شما باید اصلی باشد و یک نیاز را برآورده سازد
  • قابل استفاده: سایت باید آسان برای استفاده باشد
  • مطلوب: تصویر ، هویت ، مارک و سایر عناصر طراحی برای برانگیختن احساسات و قدردانی استفاده می شود
  • قابل یافتن: محتوا باید در سایت و خارج از سایت قابل مرور و مکان یابی باشد
  • در دسترس: محتوا باید برای افراد معلول قابل دسترسی باشد
  • قابل اعتماد: کاربران باید به آنچه به آنها می گویید اعتماد و اعتقاد داشته باشند.

تفاوت بین طراحی UX و UI

سه تفاوت اصلی بین طراحان UX و UI عبارتند از:

  1. UX با هدف و کارایی سرو کار دارد
  2. طراحی UI یک مؤلفه هنری دارد همانطور که مربوط به طراحی و رابط کاربری با محصول است. این طراحی بر آنچه کاربر نهایی می بیند ، می شنود و احساس می کند تأثیر می گذارد. UX بیشتر یک مؤلفه اجتماعی برای تحقیقات بازار و ارتباط با مشتری برای درک نیازهای آنها است.
  3. UX بر مدیریت و تجزیه و تحلیل پروژه تمرکز دارد مرحله ایده آل ، توسعه و تحویل. UI بیشتر از یک جزء فنی برای طراحی برای محصول نهایی برخوردار است.

UX و UI مناطقی نیستند که بتوانند از آن استفاده کنند. صرف نظر از تعاریف و تقسیم کار ، هر دو بخش اساسی توسعه و تحویل محصول هستند. تحقیقات نشان می دهد که تجربه مشتری رشد درآمد را به دنبال دارد. UX و UI یک سرمایه گذاری در محصول یا خدمات هستند.