دیجیتال مارکتینگ به سبک حرفه ای | مستر وب سئو

افزایش تاثیر بک لینک 2024

افزایش تاثیر بک لینک

ارزش واقعی بک لینک ما بر ماهیت بک لینک ها، تاثیر آن ها بر سئو و جریمه های گوگل برای لینک های خریداری شده و تقلبی پرداختیم. در این مقاله، ارزش و تاثیر واقعی بک لینک ها بر سئو را توضیح خواهیم داد.

افزایش تاثیر بک لینک

قبل از شروع جستجو، لازم است به خاطر داشته باشید که گوگل به لینک های سایت شما توجه زیادی می کند، که تأثیر قابل توجهی بر رتبه سایت شما در نتایج جستجو دارد و منجر به جریمه های متعدد برای ارسال کنندگان هرزنامه می شود. در این راستا، به جنبه های زیر در لینک دادن وب سایت خود توجه زیادی داشته باشید:

تعادل منطقی بین تعداد لینک های فالو و عدم فالو وجود دارد. حدود 40 درصد از بکلینک به وب سایت شما باید بدون فالو شوند.

از به دست آوردن یا خرید حجم زیادی از لینک در مدت زمان کوتاه (مثلاً یک ماه) خودداری کنید. اگر یک سایت کوچک با کمتر از 30 بک لینک در یک ماه بین 40 تا 100 لینک جدید به دست آورد، ممکن است برای الگوریتم پنگوئن گوگل نگرانی ایجاد کند و سایت شما مجازات شود.

یکی دیگر از عناصر الگوریتم پنگوئن استفاده بیش از حد از یک کلمه کلیدی در متن پیوند است. به عنوان مثال، اگر بیش از شصت درصد از لینک های ورودی به وب سایت شما حاوی کلمه کلیدی خاصی مانند “دانلود فیلم” یا “آژانس مسافرتی” باشد. به جای بهبود، موقعیت شما برای این دوره کاهش می یابد.
فراموش نکنید که پیوندهای داخلی و اتصالات به صفحه اصلی سایت ایجاد کنید. این طرح علاوه بر بهبود دسترسی کاربران به اطلاعات، اعتماد گوگل را به خود جلب کرده و به رشد کلی سایت کمک خواهد کرد.

 خرید بک لینک گروهی 

متن به عنوان پیوند یا لنگر عمل می کند

همه می دانند که لینک های صحیح به یک وب سایت می تواند بر رتبه آن در نتایج جستجوی گوگل تأثیر بگذارد، اما برای کدام عبارت یا کلمه کلیدی این مورد صادق است؟

گوگل چگونه ارزیابی می کند که آیا یک لینک رتبه سایت شما را برای یک کلمه کلیدی خاص افزایش می دهد؟

فرض کنید وب سایت شما دارای 100 لینک قابل قبول است. ممکن است این لینک ها روی کلمه “دانلود فیلم” یا “دانلود موسیقی” یا هر دو قرار داده شود؟

ممکن است باور داشته باشید که موضوع و محیط کاری سایت ارتباط دهنده، عنصر تعیین کننده است که تا حدودی درست است، اما برای موتورهای جستجو، متن لنگر یا متن لینک شده ضروری ترین معیار است.

Anchor text یک اصطلاح واقعی است که به وب سایت شما پیوند داده می شود. کلماتی مانند «اینجا»، «منبع» و «کلیک کنید» ساده‌ترین نمونه‌های انکر تکست نادرست هستند.

اگر سایت شما 100 لینک با کیفیت بالا به دست آورد که همه آنها با عبارت “کلیک کنید” قرار می گیرند، نتایج گوگل برای این عبارت افزایش زیادی پیدا می کند!

در نتیجه بهترین گزینه برای متن لینک به وب سایت عبارت هدف است. مسلماً با توجه به چهار دلیل فوق الذکر.

بررسی کارایی بک لینک ها

خالق و مدیر عامل MOZ  در زمینه سئو و بهینه سازی سایت شهرت جهانی دارد و به عنوان یکی از معتبرترین منابع آموزش سئو محسوب می شود. جالب است که رابطه او با مت کاتز، مدیر تلاش های ضد هرزنامه گوگل، مثبت باقی مانده است!

او آزمایشی را برای تعیین اینکه آیا بک لینک ها می توانند رتبه دو وب سایت کاملاً قابل مقایسه را برای یک کلمه کلیدی خاص بهبود بخشند یا خیر توسعه داده است.

سایت A رتبه 14 را در گوگل کسب کرد، در حالی که وب سایت بی در رتبه 20 قرار گرفت.

برای هر یک از این وب‌سایت‌ها، 20 بک لینک از سایت‌ها و بخش‌های یکسان تولید می‌شود، با این تفاوت که لینک‌های ورودی به وب‌سایت بی همگی با کلمات کلیدی هدف قرار می‌گیرند، در حالی که اتصالات ورودی به وب‌سایت A با عبارت مشابه اما هدف قرار می‌گیرند. متفاوت از کلمه کلیدی

افزایش عملکرد بک لینک ها

گوگل در نتیجه این آزمایش، بکلینک های جدیدی را کشف کرده و رتبه خود را پس از دو هفته تغییر داده است، که نتیجه بسیار جالبی داشت. سایت A با پنج رتبه از رتبه چهاردهم به نهم صعود کرد، در حالی که سایت بی از رتبه بیست و یکم به رتبه اول گوگل صعود کرد.

این متن لنگر یا متن پیوند شده را در رتبه بندی گوگل برای کلمات کلیدی مورد نظر شما مشخص می کند.

بدیهی است که شما اطلاعات زیادی در مورد این موضوع دارید. تجربه خود را در کسب بک لینک و تاثیر آن در رتبه بندی گوگل با ما در میان بگذارید تا در مورد آن بیشتر بدانیم.

 

 

 

پشتیبانی سئو سایت

 

 

اشتراک بگذارید :

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب دیگر

آموزش سئو

آموزش سئو برای مبتدیان – نحوه عملکرد موتور های جستجو

در این آموزش سئو مبتدی، به معرفی نحوه عملکرد موتورهای جستجو می پردازیم و مفاهیم کراول گوگل، ایندکس صفحات در گوگل و مفهوم رتبه بندی در موتور جستجو را برای شما عزیزان مطرح میکنیم. پیشنهاد میکنیم در صورتی که با مفاهیم سئو سایت آشنایی ندارید، حتما این مقالات را بخوانید: آموزش سئو برای مبتدیان – …

سئو خارجی چیست
سئو سایت

سئو خارجی چیست

منظور از سئو خارجی چیست و چرا مهم‌ترین نوع سئو است. تولیدکنندگان محتوا که محتوای سایت را توسعه می دهد، هیچ شناختی از سئو ندارد